زبان بدن چیست؟ قوانین، ترفندها و نکات مهم!

بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما

زبان بدن چیست؟ قوانین، ترفندها و نکات مهم!

بازدید: 100


زبان بدن چیست؟ آیا این افسانه است یا واقعیت؟ چقدر از آنچه در مورد زبان بدن می شنویم درست است؟ وقتی کسی هدفونش را می‌گذارد یا دستش را روی پشتش می‌گذارد، آیا همیشه همین منظور را دارد؟ حقیقت این است که اگرچه زبان بدن تا حد زیادی قابل یادگیری است، اما افسانه ها و دروغ های زیادی وجود دارد که افراد غیرمتخصص در این زمینه باعث سوء تفاهم های جدی و اغراق می شوند. در این مقاله علاوه بر داستان گویی، با مثال ها و روش های علمی توضیح خواهیم داد که زبان بدن چیست، چگونه می توانیم به درستی و در مواقع لزوم از آن استفاده کنیم!

یک نعمت دیگر؟

شاید فکر کنید زبان اصلی شرکت یا گروه شما فارسی است اما در اشتباه هستید. زبانی که بیشتر صحبت می شود، زبانی نیست که شما صحبت می کنید.

اولین زبانی که باید یاد بگیریم زبان بدن است و باید بیشتر به آن توجه کنیم. بنابراین، آیا باید بدانید زبان بدن چیست؟

زبان بدن ترکیبی از رفتارهای غیرکلامی و فیزیکی است که فرد برای انتقال پیام و برقراری ارتباط با دیگران بدون صحبت کردن استفاده می کند.

یادگیری تکنیک های زبان بدن به ما این امکان را می دهد که از ارتباطات غیرکلامی که بخش مهمی از ارتباطات ما است استفاده کنیم و با استفاده بهینه از این تکنیک های زبان بدن می توانیم در برقراری ارتباط و مذاکره بهتر باشیم.

چرا یادگیری زبان بدن مهم است؟

اگر بخواهید در یک مهمانی یا رویداد با شخص جدیدی آشنا شوید، آیا متوجه شده اید که اولین پیام هایی که از طریق زبان بدن ارسال می شود؟

فرض کنید می خواهید با فردی ارتباط برقرار کنید، ابتدا به زبان بدن، وضعیت بدن و حالات چهره او توجه کنید تا ببینید عصبانی است یا خوشحال. سپس تصمیم می گیرید که چگونه ادامه دهید و ارتباط را شروع کنید، به عنوان مثال، اگر از حالت چهره فرد متوجه شوید که خوشحال است، می توانید گفتگو را کمی شادتر کنید.

اما وقتی از حالات صورت و زبان بدنش بتوانید متوجه شوید که او جدی و عصبانی است، می توانید کمی حساسیت بیشتری به استفاده از شوخ طبعی در گفتگو داشته باشید و مکالمه را به شکل رسمی تری ادامه دهید. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که یادگیری زبان بدن به ما امکان می دهد در رفتار خود دقت بیشتری داشته باشیم.

می گویند یکی از مهم ترین پیام هایی که ما ارسال می کنیم از طریق زبان است. فرض کنید به یک جلسه یا مهمانی می‌روید، اگر اصول زبان بدن را بدانید، می‌دانید که قبل از اینکه بین خود و افرادی که ملاقات می‌کنید صحبت کنید، ظاهرتان، با تیپ‌تان. لباس‌ها و نحوه راه رفتن و حرکات بدن‌تان بیانیه‌ای درباره شما به دیگران می‌دهد، حالا که می‌دانید زبان بدن در ارتباطات مهم و مهم است، می‌توانید به مردم اجازه دهید پیامی را که واقعاً می‌خواهید دریافت کنند.

نوع نگاه شما به افراد در یک جلسه، نحوه دست دادن و نحوه برقراری ارتباط چشمی با افراد می تواند تأثیر زیادی در روند ملاقات داشته باشد.

زبان بدن یکی از اجزای ارتباط غیرکلامی است که جایگاه بسیار مهمی در ارتباطات روزانه ما دارد. زبان بدن زمینه زندگی ما است، از ارتباطات ساده روزمره تا مذاکرات پیشرفته. زبان بدن بر تصمیماتی که می گیریم تأثیر می گذارد.

با یادگیری زبان بدن می توانیم در روابط کاری و اجتماعی خود پیام های بهتری ارسال و دریافت کنیم. به عبارت دیگر، وقتی زبان بدن را یاد می گیریم، بهتر می توانیم پیامی را که می خواهیم ارسال کنیم کنترل کنیم و پیام ها و رفتار دیگران را بهتر شناسایی کنیم. به عنوان مثال، ما می توانیم با تسلط بر این اصول و قوانین در هنگام صحبت با استفاده از تکنیک های زبان بدن، کلمات خود را تقویت کنیم که تاثیرگذاری و تاثیرگذاری بیشتر کلمات را تحت تاثیر قرار می دهد.

چیزی که نمی گویی مهم تر از چیزی است که می گویی!

در هر جلسه شیراحمدی  قبل از گفتن یا شنیدن کلمه ای رفتار و احساسات طرف مقابل را می بینیم. وقتی برای اولین بار در یک گروه با کسی ملاقات می کنیم، دوستی یا خصومت یا احتمال رابطه صمیمانه با او را بر اساس آنچه می بینیم قضاوت می کنیم.

امروزه اکثر پژوهشگران مهارت های ارتباطی موافقند که: کلمات در درجه اول برای انتقال اطلاعات استفاده می شوند، در حالی که از زبان بدن برای انتقال نگرش های شخصی استفاده می شود که در برخی موارد حتی به عنوان جایگزینی برای پیام های کلامی استفاده می شود!

مثلاً آیا زن می تواند مرد را با نگاه کردن به روح تبدیل کند؟ یک فرد ماهر باید بتواند با گوش دادن به صدای خود حرکاتی را که می خواهد انجام دهد تشخیص دهد و حتی با مشاهده حرکات فرد، زبانی را که می خواهد صحبت کند، پیش بینی کند.

چگونه زبان بدن احساسات و افکار ما را آشکار می کند؟

حالت عاطفی ما از طریق زبان بدن بیان می شود. هر حرکت کلید درک احساسات هر فرد است. بگذارید برای شما مثالی بزنم:

یک مرد چاق که نگران اضافه وزن خود است، اغلب باسن خود را می کشد، یا زنی که چربی اضافی روی پهلو دارد، مدام پیراهن خود را صاف می کند.

فردی که احساس اضطراب یا حالت تدافعی می کند ممکن است با دست های جمع شده یا پاهای روی هم یا هر دو بنشیند.

کلید خواندن زبان بدن این است که بتوانید وضعیت عاطفی خود را با گوش دادن به آنچه دیگران می گویند و توجه به آنچه می گویند درک کنید. این به ما کمک می کند حقیقت را از دروغ تشخیص دهیم!

اما زبان بدن پیچیده تر از دانستن چند نکته برای بررسی رفتار طرف مقابل است. برای درک زبان بدن، لازم است بسیاری از ژست ها و رفتارها را به طور همزمان بررسی کرد تا زبان بدن به درستی تشخیص داده شود.

آیا زبان بدن ذاتی است یا اکتسابی؟

برای اینکه ببینیم زبان بدن ارثی است یا اکتسابی، با یک سوال شروع می کنیم: وقتی دست هایتان را روی سینه می نشینید، آیا بازوی چپ خود را روی دست راست می گذارید یا دست راست را روی دست چپ می گذارید؟

اکثر مردم تا زمانی که این کار را نکنند نمی دانند. اکنون با دستان خود روی سینه بنشینید و سپس به سرعت وضعیت خود را تغییر دهید. در نهایت متوجه خواهید شد که یکی از این دو موقعیت برای شما راحت تر است. شواهد نشان می دهد که این یک استعداد ژنتیکی تغییرناپذیر است.

درست است که تفاوت های فرهنگی زیادی وجود دارد، اما نشانه های اصلی زبان بدن در همه فرهنگ ها و پیشینه ها یکسان است. البته، بحث در مورد اینکه کدام روند را به عنوان یک عادت دریافت می کنید و کدام روند دائمی است ادامه دارد. به عنوان مثال، اکثر مردان ابتدا آستین سمت راست پیراهن خود را می پوشند و بیشتر زنان ابتدا آستین چپ را می پوشند.

البته این نشان می دهد که مردان از نیمکره راست و زنان از نیمکره چپ استفاده می کنند. . سمت راست زمین.).

یادگیری تکنیک های زبان بدن؛ به این 3 قانون مهم توجه کنید

آنچه از افراد مختلف در موقعیت های مختلف می شنوید یا می بینید، لزوماً نشان دهنده نگرش واقعی افراد نیست. برای تفسیر صحیح، باید این سه قانون را دنبال کنید:

قانون اول: نه به صورت جداگانه، بلکه به عنوان مجموعه ای از حرکت ها با هم!

یکی از رایج ترین اشتباهات هنگام خواندن زبان بدن دیگران، تفسیر یک عمل جدا از عمل یا موقعیت دیگر است.

مثلاً سر خاراندن معانی مختلفی مانند عرق کردن، بلاتکلیفی، ترس، فراموشی و دروغگویی دارد و همچنین بستگی به رفتار طرف مقابل دارد که بدانیم کدام معنا برای کدام شخص صدق می کند.

زبان بدن مانند هر زبان دیگری از کلمات، عبارات و نمادها تشکیل شده است. هر حرکتی مانند یک کلمه است و هر کلمه معانی مختلفی دارد.

به عنوان مثال در زبان انگلیسی کلمه لباس ده معنی مختلف دارد که شامل لباس، طعم غذا، پر کردن شکم مرغ، مرهم زخم، سرگین و سرگین می شود.

تنها زمانی که یک کلمه را با یک کلمه دیگر در یک جمله قرار دهید، می توانید معنای آن را کاملاً درک کنید. ترکیبی از حرکات و ژست های ما در یک جمله قرار می گیرد و حالت واقعی ذهن یک فرد را بیان می کند. مجموعه ای از زبان بدن، مانند یک جمله، باید حداقل شامل سه کلمه باشد تا معنای هر کلمه را به درستی ترجمه کند. فرد ادراکی کسی است که می تواند عبارات زبان بدن را بخواند و آنها را با رفتار انسانی مطابقت دهد.

قانون دوم: شما به دنبال هماهنگی هستید

تحقیقات از کلاس زبان بدن زهرا شیراحمدی نشان می‌دهد که نشانه‌های غیرکلامی تا پنج برابر بیشتر از کلمات تأثیر می‌گذارند، برای مثال، اگر ببینید سیاستمداری برای شما سخنرانی می‌کند و به شما می‌گوید که از دیدگاه‌های جوانان با آغوش باز و ایستاده با دستانشان قدردانی می‌کند. . سینه و چانه پایین. آیا حرف های او را باور می کنید؟

حالا اگر بخواهد با کوبیدن روی میز شما را متقاعد کند که آدم خوبی است، چه؟ فروید یک بار گفت: یکی از مشتریانش در حالی که با حلقه ازدواجش بازی می کرد، انگشت خود را درآورد و دوباره گذاشت و از ازدواجش ابراز رضایت کرد. فروید متوجه شد که دروغ می گوید و مشکلی در زندگی خود دارد.

قانون سوم: حرکات افراد را در زمینه ای که در آن رخ می دهد بخوانید.

تمام حرکات باید همانطور که رخ می دهند درک شوند. مثلاً اگر در یک روز برفی سرد، پاهایش را محکم روی هم گذاشته و دست‌هایش را روی سینه زیر چانه قرار داده باشد، احتمالاً به این معناست که او سرد است و واکنش دفعی ندارد. اما اگر همان فرد با همان طرز فکر روبروی شما سر میز فروش نشسته باشد، رفتار او می تواند به درستی به عنوان یک احساس منفی نسبت به پیشنهاد شما تعبیر شود.

 



می پسندم نمی پسندم

این مطلب در تاریخ: شنبه 8 مهر 1402 ساعت: 5:56 منتشر شده است
نظرات()

مطالب مرتبط

نظرات


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

نام کاربری
رمز عبور

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

تبلیغات

متن

چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

پشتيباني آنلاين

پشتيباني آنلاين

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 52
کل نظرات کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 24
بازدید دیروز بازدید دیروز : 129
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 2
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 13
آي پي امروز آي پي امروز : 8
آي پي ديروز آي پي ديروز : 43
بازدید هفته بازدید هفته : 155
بازدید ماه بازدید ماه : 24
بازدید سال بازدید سال : 55741
بازدید کلی بازدید کلی : 262364

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 18.218.168.16
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز :

درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سیستم 24 و آدرس system24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود